Reklamation möbler
Vår målsättning är att du som kund ska vara nöjd med den möbel du köpt hos oss. Men om delar saknas eller något är trasigt ber vi dig kontakta oss genom att fylla i uppgifterna nedan.Fält markerade med * är obligatoriska
REKLAMATIONSHANTERINGSPROCESS
Efter att vi mottagit ditt ärende går vi igenom det och kontaktar våra leverantörers reklamationsavdelning där vi gemensamt försöker hitta bästa och snabbaste lösningen för dig som kund.
Vår målsättning är att du senast en vecka efter att du skickat oss ditt ärende ska ha blivit kontaktad av oss.
REKLAMATIONSRÄTT
Vi har 3 års reklamationsrätt på alla våra produkter. Reklamationsrätten täcker funktions-, material-, och fabrikationsfel på de varor du köpt hos oss. Reklamationsrätten gäller inte om felet uppkommit på grund av förslitning, försummad eller felaktig skötsel, eller om varan använts till annat än vad den är avsedd för. Reklamationen måste göras ”inom skälig tid” efter det att du upptäckt felet (normalt inom 2 månader enligt Konsumentköplagen).
Eventuella transporter i samband med reklamationen ansvarar kunden för.
Läs mer om reklamationsrätt på konsumentverket.se
Efter att vi mottagit ditt ärende går vi igenom det och kontaktar våra leverantörers reklamationsavdelning där vi gemensamt försöker hitta bästa och snabbaste lösningen för dig som kund.
Vår målsättning är att du senast en vecka efter att du skickat oss ditt ärende ska ha blivit kontaktad av oss.
REKLAMATIONSRÄTT
Vi har 3 års reklamationsrätt på alla våra produkter. Reklamationsrätten täcker funktions-, material-, och fabrikationsfel på de varor du köpt hos oss. Reklamationsrätten gäller inte om felet uppkommit på grund av förslitning, försummad eller felaktig skötsel, eller om varan använts till annat än vad den är avsedd för. Reklamationen måste göras ”inom skälig tid” efter det att du upptäckt felet (normalt inom 2 månader enligt Konsumentköplagen).
Eventuella transporter i samband med reklamationen ansvarar kunden för.
Läs mer om reklamationsrätt på konsumentverket.se
*Personuppgiftsansvarig
Varuhus i Norr AB (556521-2734) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter du väljer att uppge och är därmed ansvarig för att dina uppgifter hanteras i enlighet med tillämplig lagstiftning.
Hantering av personuppgifter
Vi behandlar bara personuppgifter så länge som det finns ett behov av att bevara dem för att fullgöra de ändamål som uppgifterna lämnades, eller samlades in för.
Om du kontaktar oss via e-post så sparas vår korrespondens så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålet med ärendet
Dina rättigheter
Du har rätt att begära ut ett registerutdrag över alla uppgifter om dig som finns registrerade hos Varuhus i Norr AB / Expo. Du har rätt till att begära rättelse, begränsning och radering av dina uppgifter. Du har rätt att inge klagomål till Datainspektionen.
Kontaktinformation
Vid frågor om dina kontaktuppgifter är du välkommen att kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..
Varuhus i Norr AB (556521-2734) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter du väljer att uppge och är därmed ansvarig för att dina uppgifter hanteras i enlighet med tillämplig lagstiftning.
Hantering av personuppgifter
Vi behandlar bara personuppgifter så länge som det finns ett behov av att bevara dem för att fullgöra de ändamål som uppgifterna lämnades, eller samlades in för.
Om du kontaktar oss via e-post så sparas vår korrespondens så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålet med ärendet
Dina rättigheter
Du har rätt att begära ut ett registerutdrag över alla uppgifter om dig som finns registrerade hos Varuhus i Norr AB / Expo. Du har rätt till att begära rättelse, begränsning och radering av dina uppgifter. Du har rätt att inge klagomål till Datainspektionen.
Kontaktinformation
Vid frågor om dina kontaktuppgifter är du välkommen att kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..